Fastighetsskötsel

Nedan finner ni uppgifter angående föreningens fastighetsskötsel

Om det är något akut som uppstår t.ex. vattenläckage av något slag, då bör fastighetsskötaren eller jouren kontaktas och därefter ska även styrelsen meddelas.

För fastighetsskötsel anlitar vi SBC, Sveriges BostadsrättsCentrum AB.
De ombesörjer tillsyn över våra hus och gemensamma utrymmen. Som boende kan man kontakta SBC direkt vid problem i den egna bostaden eller om man behöver hjälp med hantverkare.

Om det är något som man själv svarar för i lägenheten så betalar man som medlem till SBC för den hjälp man erhåller.
Vad man ansvarar för som bostadsrättsinnehavare framgår av våra stadgar om man är osäker så är man alltid välkommen att kontakta styrelsen.

Vid Felanmälan kontaktar man SBC via:

Kundtjänst på telefon 0771-722 722 vardagar 07:00-21:00
eller via hemsida www.sbc.se/felanmalan/
eller via kundtjanst@sbc.se

Exempel på fel: fel på elanläggningen i lägenheten, stopp i toaletten, stopp i golvbrunnen i badrum med stigande vatten eller vattenläcka.

Vid anmälan av akuta fel efter kl. 21:00 samt helger ring:

Dygnet Runt Fastighetsjour 08-18 70 00


Denna tjänst skall användas vi akuta fel i fastigheten efter 21:00 samt helger som inte kan vänta till nästa vardag. Kostnad för sådant som medlem svarar för får man betala själv. Detta är förenat med höga kostnader så det är viktigt att denna tjänst endast används i nödfall då man inte kan invänta nästa vardag.

Hiss

Kone sköter om våra hissar. Vid felanmälan på hissen, ring Kone på telefon 0771 50 00 00.
Vi har dygnet-runt service, om någon skulle fastna i hissen kommer man alltid i kontakt med någon hos Kone om man trycker på larmknappen i hissen.

Vid andra fel i våra hus

Vid andra fel kontakta styrelsen via mail, telefon eller via "kontakt formuläret".